Euro NCAP-najbezbednija vozila za 2012. godinu
Euro NCAP je u 2012. godini objavio rezultate za 36 vozila sa evropskog tržišta. Šest vozila, sa dodeljenih pet zvezdica, postiglo je najbolje rezultate, za svaki od četiri pojedinačna segmenta ocenjivanja: zaštita odraslih putnika u vozilu, zaštita dece u vozilu, zaštita pešaka i bezbednosni sistemi u vozilu.
Najbolja vozila po klasama u 2012. godini, koja se preporučuju zbog njihovih izvanrednih performansi u pogledu bezbednosti, su:
- Renault Clio – supermini
- Volvo V40 – mali porodični automobil
- BMW Serije 3 – veliki porodični automobil
- FIAT 500L i Ford B-MAX – malo višenamensko vozilo
- Ford Kuga – malo terensko vozilo sa pogonom na sva četiri točka
- Hyundai Santa Fe – veliko terensko vozilo sa pogonom na sva četiri točka
- Ford Transit – klasa službenih i porodičnih kombi vozila
Fiat 500L i Ford B-MAX dele epitet najboljeg vozila u klasi malih višenamenskih vozila. Volvo V40 ima najbolji kombinovani rezultat, od svih do sada testiranih vozila u okviru programa Euro NCAP. Ukupno 26 vozila je ocenjeno sa pet zvezdica, jedan model je dobio četiri, a osam vozila – tri zvezdice. Vozila koja su u prošloj godini postigla najslabije rezultate su Jeep Compass i Renault Traffic, sa samo dve zvezdice osvojene u skladu sa najnovijim standardima koji se odnose na bezbednost.
Odmah iza najbolje ocenjenih vozila u 2012. godini, slede i Ford Fiesta u kategoriji Supermini, Opel Mokka, kao mali porodični automobil, zatim Volvo V60 Plug-In Hybrid, u klasi velikih porodičnih automobila, Subaru Forester, u kategoriji malih terenskih vozila sa pogonom na sva četiri točka, kao i Range Rover, u klasi velikih terenskih vozila sa pogonom na sva četiri točka.
Po prvi put, Euro NCAP je objavio rezultate komparativnih testova u popularnoj kategoriji službenih i porodičnih kombi vozila. Ford Transit je prvo takvo vozilo koje je osvojilo pet zvezdica i zvanje najboljeg automobila u svojoj klasi. Za njim slede, u ovoj novoj kategoriji, Fiat Scudo i njegovi parnjaci, Citroen Jumpy i Peugeot Expert, koji su dobili po tri zvezdice.
U situaciji kada proizvođači nude nove bezbednosne tehnologije i stalno unapređuju dizajn svojih vozila, planiraju se i dalje novine u ocenjivanju vozila u okviru programa Euro NCAP. U junu 2012. godine, Euro NCAP je najavio svoju odluku da u ocenjivanje uključi i sisteme za kočenje u hitnim slučajevima (Autonomous Emergency Braking AEB), što predstavlja napor da se promoviše dalja upotreba i ugradnja ove tehnologije koja spasava ljudske živote.
Stroži zahtevi i povećana potražnja potrošača predstavljaće pravi izazov za one koji se bave proizvodnjom automobila. Dr Michiel van Ratingen, generalni sekretar Euro NCAP, kaže: „Euro NCAP prepoznaje napore nekih proizvođača koji već nude viši nivo zaštite putnika u svojim vozilima, s tim što danas bezbednost podrazumeva mnogo više od zaštite putnika prilikom sudara. Kroz ekspanziju naših testova i ocenjivanje važnih aktivnih sistema bezbednosti, naš cilj je da se svi korisnici puta obaveste o prednostima koje poseduju bezbedna vozila sa unapređenim sistemima zaštite, kao i da im se omogući korišćenje tih prednosti, na najpristupačniji način, čime će se doprineti većem smanjenju saobraćajnih nezgoda“.
Euro NCAP će već od ove godine u ocenjivanje uključiti i sistem inteligentne pomoći za brzinu (Intelligent Speed Assistance – ISA), na osnovu prethodnih protokola kojima se tretiraju uređaji za ograničenje brzine u vozilu, a ocenjivanje je prošireno i na segment koji se odnosi na zaštitu dece, sa posebnim naglaskom na način ugradnje dečijih sedišta u automobile.