Euro NCAP - najviše ocene za nova vozila iz Azije

Kao malo višenamensko vozilo, Kia Carens je ispunila sve zahteve i postigla maksimalnih pet zvezdica. Qoros 3 Sedan je takodje postigao ukupan rezultat od pet zvezdica i to je prvo vozilo u okviru Euro NCAP programa koje je razvijeno i proizvedeno u Kini. Ovaj mali porodični automobil pokazao je i dobru ukupnu zaštitu, postigavši najviše ocene u sva četiri segmenta ocenjivanja, što predstavlja značajan korak u odnosu na prethodna kineska vozila testirana u okviru programa Euro NCAP.

Michiel van Ratingen, generalni sekretar Euro NCAP, rekao je: "Zadovoljstvo je videti da je novi proizvodjač kao što je Qoros stavio akcenat na bezbednost, čime je postigao i dobre rezultate na našem testu. Proizvodjači znaju da su potrošači naviknuti na najviše nivoe zaštite i da će nova vozila biti strogo ocenjivana pre nego što se nadju u prodaji u Evropi".

Takodje, Euro NCAP je vršio testove simulacije sudara sa zadnje strane vozila da bi ocenio zaštitu koju pružaju sedišta u vozilu u slučaju povrede vrata usled naglog trzaja (whiplash). Kada se takva nezgoda desi, veoma je teško tretirati nastale povrede koje veoma često dovode do dugotrajnog oštećenja ili invaliditeta. Da bi se veliki broj ovakvih nezgoda u Evropi eliminisao, Euro NCAP je 2008. godine počeo da realizuje testove ocenjivanja rizika od nastajanja povreda usled naglog trzaja, kod novih modela vozila. Od tada je testirano više od 185 sedišta. Euro NCAP preporučuje potrošačima da provere rezultate dobijene ovim testovima kada kupuju novi automobil.

Euro NCAP trenutno testira odredjeni broj vozila proizvedenih u Evropi koja su opremljena tehnologijama za izbegavanje sudara. Prvi rezultati biće objavljeni 29. oktobra, a očekuje se da autonomni sistemi hitnog kočenja budu uključeni u ukupno ocenjivanje bezbednosti vozila naredne godine.

Po završetku izrade detaljnih protokola za testiranje efikasnosti autonomnog sistema hitnog kočenja i sistema za upozorenje od sudara, Euro NCAP će ocenjivati i sisteme sa malim brzinama ("gradski") i velikim brzinama ("medju-gradski") da bi se utvrdio način na koji oni mogu da pomognu vozačima da izbegnu ili ublaže sudare. Sličan protokol usvojen je od strane Instituta za osiguranje bezbednosti auto-puteva (IIHS) koji danas objavljuje prve ocene za testove izbegavanja sudara u Sjedinjenim Državama, kod sistema sa malim brzinama.

Michiel van Ratingen, generalni sekretar Euro NCAP, kaže: “Sistemi koji pomažu vozačima da izbegnu ili ublaže sudare su već na tržištu i postaće uobičajeni deo opreme vozila u godinama koje dolaze. Euro NCAP će vršiti ocenjivanja takvih tehnologija, a njihovi protokoli biće reper za pomoć potrošačima u cilju diferenciranja dobrih sistema od loših.

Više detalja na  www.euroncap.com

INFO I POMOĆ: 1987