Euro NCAP rezultati - avgust 2011.


Najnoviji set Euro NCAP (www.euroncap.com) rezultata testova sudara donosi dodatne nagradne poene i više vozila sa 5 zvezdica, s tim što nisu baš svi spremni za strože zahteve počev od 2012. godine …

Najbolje rezultate ovog meseca – 5 zvezdica - postigli su Audi A6, BMW X3, Chevrolet Aveo i Chevrolet Orlando, Hyundai i40, Opel Ampera, kao i VW Golf Cabriolet i Jetta.

Jedino je Kia Picanto postigla ukupnu ocenu od 4 zvezdice, što predstavlja slabiji rezultat u odnosu na mnoge njene konkurente u kategoriji automobila za gradsku vožnju. Ono što iznenađuje je to što novi Picanto nije opremljen uredjajem za elektronsku kontrolu stabilnosti, koji je inače standardni sistem kod ovih modela. Michiel van Ratingen, generalni sekretar Euro NCAP, kaže: „Dokazani benefiti koje poseduje sistem za elektronsku kontrolu stabilnosti doveli su do uvođenja novih zakonskih odredbi kojima se zahteva da se ta tehnologija ugradi kao standardna oprema u sve nove modele u Evropi, počev od naredne godine. U 2011. godini, potrošači bi trebalo da očekuju da ovaj važni segment bezbednosne opreme u vozilu bude deo bilo koje ponude, bez obzira na veličinu ili cenu vozila“.

Euro NCAP nastavlja da testira električna vozila i objavljuje da je model Opel/Vauxhall Ampera postigao ukupan rezultat od 5 zvezdica. Novi električni automobil sa uređajem za proširenje autonomije vozila postigao je najviše poena kod testova bočnog udara u stub, kao rezultat dobre optimizacije kod ravnoteže strukture, unutrašnjosti i sistema vezivanja.

Ovog meseca se takođe objavljuju i rezultati za Chevrolet Aveo i Chevrolet Orlando, koji su pokazali dobre rezultate kod testa udara u zadnji deo vozila, kao i pri zaštiti odraslih putnika u vozilu. Euro NCAP je prepoznao velike napore koje je proizvođač uložio od 2006. godine, kada je prethodni Aveo dospeo na naslovne strane zbog neadekvatnog rezultata od 2 zvezdice u pogledu zaštite odraslih putnika u vozilu.

Neka od testiranih vozila dobila su visoke rezultate za zaštitu dece-putnika u vozilu. Hyundai i40 i oba VW modela – Golf Cabriolet i Jetta, postigli su rezultat od 86%. Michiel van Ratingen kaže: „Euro NCAP vrednuje zaštitu dece kod svakog testiranog modela i podstiče proizvođače da pruže podjednako dobru zaštitu, kako za odrasle putnike, tako i za decu u vozilu. Smatramo da je zaštita dece veoma važan segment ukupnog ocenjivanja i imamo planove da naše zahteve stavimo na viši nivo u predstojećem periodu“.

Link „Saznajte više o Euro NCAP ocenjivanju zaštite dece u vozilu“.

Dok veliki broj vozila za koje su rezultati objavljeni nastavlja da impresionira u oblasti zaštite odraslih putnika i dece u vozilu, postignuti rezultati zaštite pešaka generalno i dalje zaostaju. Opel Ampera, Audi 6 i Citroen DSS su jedini ispunili Euro NCAP zahteve za 2011. godinu, u pogledu zaštite pešaka, za ocenu od 5 zvezdica, ali nijedno od vozila iz ove serije testiranja neće moći da zadovolji strožije zahteve za 5 zvezdica, odnosno 60%, koji će se primenjivati u 2012. godini. Nekoliko proizvođača automobila su već napravili određena unapređenja, pokazujući mnogo bolje rezultate zaštite pešaka, kao što to čini nedavno testirani Ford Focus. Euro NCAP se nada da će se i ostala vozila uskoro pridružiti ovoj grupi.

Euro NCAP nastoji da beleži značajna unapređena dostignuća u pogledu bezbednosnih sistema koji se nude potrošačima na sve većem broju modela. Najveći model pod-brenda Citroen premium – Citroen DSS, takodje je postigao 5 zvezdica. Vozilo je opremljeno uređajem za lokalizovani hitni poziv za vozila marke Citroen, koji predstavlja PSA Peugeot-Citroen tehnologiju priznatu 2010. godine, u okviru Euro NCAP sistema naprednih tehnologija. Isto tako, novo SUV vozilo, srednje veličine – BMW X3, koje je takodje dobilo 5 zvezdica, opremljeno je nagrađenim sistemom za unapređene hitne pozive koji je sposoban da automatski beleži hitne usluge tako što pruža bitne detalje o nastalom sudaru.

Drugi primer je Mazdin sistem za praćenje vozila koje se kreće sa zadnje strane (iza vozila), koji se nalazi kod modela Mazda 3, testiranog 2009. godine. Euro NCAP je proverio benefite koje ova tehnologija ima u pogledu bezbednosti, a odnose se na otkrivanje vozila koje se približava i davanje upozorenja vozaču o tome, čime se izbegavaju uobičajeni sudari koji nastaju pri promeni trake, u kojima učestvuju dva ili više vozila. Euro NCAP će biti prusutan na sajmu automobila u Frankfurtu gde će se Mazdi, na njenom štandu, dodeliti privilegovana Euro NCAP nagrada za unapređenje.

MARKA I TIP KLASA GODINA TESTIRANJA Unapredjeni sistemi Euro NCAP UKUPAN REZULTAT ZA BEZBEDNOST
Audi A6 (LHD) Executive 2011   5 zvezdica
BMW X3 (LHD) Veliki porodični automobil 2011 BMW unapredjeni sistem za hitne pozive 5 zvezdica
Chevrolet Aveo (LHD) Supermini 2011   5 zvezdica
Chevrolet Orlando (LHD) Veliki porodični automobil 2011   5 zvezdica
Citroen DSS (LHD) Veliki porodični automobil 2011 Citroen sistem za lokalizovane hitne pozive 5 zvezdica
Hyundai i40 (LHD) Veliki porodični automobil 2011   5 zvezdica
Kia picanto (LHD) Supermini 2011   5 zvezdica
Opel Ampera (LHD) Mali porodični automobil 2011   5 zvezdica
VW Golf Cabriolet (LHD) Mali porodični automobil 2011   5 zvezdica
VW Jetta Mali porodični automobil 2011 2010 Uredjaj za izbegavanje sudara 5 zvezdica
    2009 Mazda sistem za praćenje vozila sa zadnje strane   

*LHD – Left hand drive (volan na levoj strani)
*RHD – Right hand drive (volan na desnoj strani)

INFO I POMOĆ: 1987