GLOBALNA RADIONICA IRAP

Predstavnici AMSS učestvovali su na godišnjoj globalnoj radionici iRAP, koja je od 22. do 25. novembra održana u Windsoru, UK.

U radu ovog skupa učestvovali su predstavnici regionalnih iRAP programa, kao što su usRAP, AusRAP, KiwiRAP, AfricaRAP, EuroRAP, RAP program iz Latinske Amerike. Takodje, radionici su prisustvovali i predstavnik Svetske banke, MCC korporacije (jedan od finansijera projekta snimanja puteva u Moldaviji, u kome je učestvovao AMSS), TRL, gTKP, nekolicina konsultanata za transport iz Velike Britanije, Škotske, kao i top menadžment iRAP-a.

Veoma bogatom dnevnom redu, punom prezentacija o događanja u sferi projekata snimanja puteva u nerazvijenim i zemljama u razvoju, primene inženjerskih kontra-mera za unapređenja putne infrastrukture, daljeg razvoja iRAP alata, kao i ostalih pratećih događaja, bila je pridodata i prezentacija AMSS na temu uloge u projektu snimanja 3.000 km putne mreže u Moldaviji, u julu mesecu 2010.g. Još jednom su istaknute pozitivne ocene koje je tim AMSS-CMV dobio za sveobuhvatan pristup ovom projektu i njegovu realizaciju, uključujući i ocenjivanje snimljenog materijala od strane sopstvenih ljudskih i tehničkih resursa. U tom smislu, istaknuto je da će se vozilo za snimanje sa svojim softverom koristiti ubuduće za potencijalne projekte u ovom delu Evrope, pa je s tim u vezi vrlo verovatno da će AMSS-CMV vozilo već naredne godine snimati puteve u jednoj od potencijalnih zemalja za realizaciju ovog projekta (Jermenija, Ukrajina, Rusija ili Kina).

U kontekstu doprinosa Deceniji akcije za bezbednost saobraćaja na putevima i izgradnji lokalnih  kapaciteta za realizaiciju ovog programa, predloženo je da Beograd naredne godine bude domaćin iRAP obuke, koja bi, pored učesnika iz ostalih iRAP zemalja, obuhvatila i obuku lokalnih polaznika.

Kada je reč o doprinosu koji iRAP program može da da u Deceniji akcije za bezbednost saobraćaja na putevima odlučeno je da će osnovni pravci delovanja biti u okviru organizovanja treninga za ocenjivanje snimljenog materijala, organizovanje centara za izuzetnost, unapređenja sistema kvaliteta i kriterijuma za akreditovanje iRAP alata, u svakom od segmenata programa (snimanje, ocenjivanje, obrada podataka, BCR analiza, i dr.). Na taj način će se u kontinuitetu obezbeđivati kvalitet programa, koji će biti konzistentan u svim postojećim varijantama iRAP programa.

Istaknuto je još da je za realizaciju iRAP projekata neophodna strateška posvećenost vodećih banaka finansiranju tih projekata, uz FIA Fondaciju, koja nastavlja da obezbedjuje glavne izvore sredstava za finansiranje. Potrebna je takođe i podrška vodećih razvijenih zemalja, formiranje timova sačinjenih od mladih, sposobnih stučnjaka, izrada investicionih planova za bezbednije puteve, praćenje učinka po primeni mera za unapređenje bezbednosti saobraćaja na putevima, i dr. Sve mere i akcije treba da budu usmerene ka pet glavnih sektora bezbednog saobraćajnog sistema – upravljanje bezbednošću saobraćaja, bezbedna infrastruktura, bezbedna vozila, ponašanje korisnika puteva, medicinska nega posle saobraćajne nezgode. Sve to doprineće viziji Decenije akcije – svetu u kome nema puteva visokog rizika.

INFO I POMOĆ: 1987