Najbolji automobili u 2010. g. - Euro NCAP testovi
EuroNCAP s ponosom obljavljuje informaciju o pet najboljih automobilia u 2010. godini. Da bi bili izabarani za najbezbednija vozila u svojim kategorijama, ovi automobili su postigli visoki ukupni rezultat, sa dodeljenom ocenom od pet zvezdica.
U protekloj godini, Euro NCAP je testirao dvadeset devet vozila, od kojih je 65% osvojilo pet zvezdica, u poredjenju sa 90% u 2009. godini. Smanjenje od 25% jasno pokazuje da su kriterijumi za dobijanje pet Euro NCAP zvezdica sada mnogo stroži. Dva najslabije ocenjena automobila su Citroen Nemo, sa tri zvezdice, i Landwind CV9, sa samo dve zvezdice, dok su sledeći automobili ocenjeni kao najbolji u svojim kategorijama:
- Kategorija „Executive”: BMW Serije 5
- Kategorija „Mali porodični automobil“: Alfa Romeo Giulietta
- Kategorija „Supermini”: Honda CR-Z
- Kategorija „Malo više-namensko vozilo“: Toyota Verso
- Kategorija „Malo terensko vozilo sa pogonom na sva četiri točka“: Kia Sportage
Biti najbolje ocenjeni automobil znači da je vozilo postiglo visoki ukupni rezultat koji se zasniva na ocenama u svakoj od četiri pojedinačne oblasti ocenjivanja u okviru progarama Euro NCAP, i da je kudikamo prešlo minimalni prag zahteva za ukupnu ocenu od pet zvezdica. Uz pet najbolje ocenjenih vozila, još su i Suzuki Swift, Kia Venga, BMW X1, VW Sharan/Seat Alhambra, Citroen C4 osvojili 80% od ukupnog broja bodova, što ih je svrstalo na listu najbolje ocenjenih vozila u 2010. godini.
Dr Michiel van Ratingen, generalni sekretar Euro NCAP, kaže: “Svake godine, proizvodjači vozila konstantno rade na inoviranju i unapredjenju svojih vozila, kako u pogledu boljih performansi, tako i u pogledu njihove bezbednosti, bez obzira na veličinu vozila. Prisustvo medju kategorijama visoko ocenjenih performansi, sa pet zvezdica, pokazuje posvećenost proizvodjača automobila dizajniranju bezbednih vozila za vozače, u svim veličinama.“
Euro NCAP sada vrši i testove kontrole elektronske stabilnosti (ESC), kao segmenta ukupnog ocenjivanja. Počev od 2009. godine, Euro NCAP zahteva da sistemi kontrole elektronske stabilnosti budu ugradjeni kao standardni i nadalje će meriti njihove performanse pri testiranu vozila. Namera je da se uz pomoć ESC smanji broj poginulih i povredjenih lica koji nastaje u sudarima u kojima vozač gubi kontrolu nad upravljanjem vozilom, kao i u slučajevima prevrtanja vozila.
Detaljan pregled testiranih vozila, po kategorijama