Prvi srpski električni automobil

Zvanično prvi srpski električni automobil napravili su inženjeri AMSS Centra za motorna vozila d.o.o., za svega šest meseci uz ulaganje od dvadesetak hiljada eura. Prednosti prvog srpskog električnog automobila su ono što svaki vozač želi, troši 150 do 200 dinara na 150 kilometara, ne zahteva skupe popravke i servise, ekonomičniji je jer umesto sve skupljeg goriva koristi struju i Li-ION baterije.

Naši inženjeri, radeći na prototipu električnog automobila, vodili su računa da on ne izgubi na performansama modela od kojeg su ga napravili, i istakli prednosti i kvalitete električnog u odnosu na klasični automobil. Na konferenciji za medije, 18. jula 2014. godine u Beogradu, novinari su uz asistenciju inženjera Milana Božića, direktora AMSS Centra za motorna vozila, isprobali izloženi prototip na poligonu i uverili se u njegove kvalitete.

Prototip se kreće se gotovo bešumno, nema menjanja brzina, kvačila, vrlo je jednostavan za vožnju. Može razviti brzinu nešto više od 130 km na sat, sa maksimalnim okretnim momentom od 140 njutn metara, i potrebno mu je između šest do sedam sekundi da razvije brzinu između 60 i 80 km na sat. Snaga motora je 40 kilovata, a težina mu je ostala ista kao i pre vađenja dizel motora i rezervoara. Naši stručnjaci napravili su pomak na polju baterija, znatno je bolja od svih dosadašnjih amaterskih pokušaja. Potrebno vreme za punjenje baterija je 6 sati, na klasičnoj utičnici, a nadopunjuje se i prilikom svakog kočenja, što je dovoljno za prelazak oko 150 km. Životni vek litijum-jonskih baterija je oko osam godina, odnosno 3.000 punjenja, što u praksi znači da je ušteda tolika, da mogu se otplate dva ovakva električna automobila.
 
AMSS Centar za motorna vozila, je u ovom poduhvatu bio je motivisan, pre svega, željom da prve električne automobile razvije i koristi upravo kao eksperimentalna vozila za AMSS službe pomoći na putu. Auto-moto savez Srbije, sa svojim inžinjerima iz Centra za motorna vozila, nastaviće sa radom na polju inovacija, razvoja i primene ekoloških i ekonomičnih električnih vozila, kako bi u pružanju usluga  svojim članovima, kao i svim građanima Srbije, bio još pristupačniji.

Srpski prototip električnog automobila još nije moguće pustiti u javni saobraćaj, on jeste dobio sertifikat što našim inžinjerima omogućava da mogu dalje da ga ispituju i razvijaju, a potom legalizuju i dobiju dozvolu od Agencije za bezbednost saobraćaja. Tek nakon toga električni automobil će moći da se registruje i konačno zvanično pusti u saobraćaj.

INFO I POMOĆ: 1987